Csáky Erzsébet

Artemisszió Alapítvány

 

Egy mentorprogram tanulságai

Előadó: Csáky Erzsébet

A mentorprogramot PEARLS projektünk keretében, két csoporttal valósítottuk meg 2016 márciusa és 2017 áprilisa között. A mentoráltak a Losonci Téri Általános Iskola 5-6. osztályos tanulói voltak, a mentorok pedig a Vörösmarty Gimnázium diákjai. Célunk a korai iskolaelhagyás kockázatának csökkentése volt olyan támogató tevékenységek bevezetésével, melyek plusz odafigyelést jelentenek a tanulási és beilleszkedési nehézségekkel bíró gyerekek számára.

A program egyik nagy előnye, hogy a kis korkülönbség ellenére a középiskolások példaképként lehettek jelen a mentoráltak számára, hiszen ők már gimnáziumba járnak, azaz jól teljesítenek, és ezeket a tapasztalataikat, tanulási technikáikat meg is tudták osztani. Jelenlétük a mentorált életében, a rendszeres találkozások, egyéni beszélgetések megerősítő hatással voltak a mentoráltakra. A közös programok pedig a csoportba tartozás érzését erősítették, élményeket és önfeledt együttlétet biztosítva a számukra.

Előadásunk során a mentorprogram előkészületeit, felépítését, egyes lépéseit és legfőképpen tanulságait szeretnénk bemutatni 30 percben, a jelenlévők kérdéseinek is teret hagyva. (English below)

 

 

— IN ENGLISH —

 

The morals of a mentor program

Presenter: Erzsébet Csáky (Artemisszió Foundation)

We carried out our mentor program within the Pearls project with two groups between March 2016 and April 2017. The mentors were students of Vörösmarty high school and they mentored 5th and 6th grade pupils from Losonci primary school. Our aim was to reduce the risk of early school leaving by introducing supporting measures that can provide extra attention and care for children with learning difficulties or weak social skills.

A main advantage of the program was that even though there was a small age difference between those mentoring and being mentored, the high school students were seen as role models in the eyes of the smaller pupils. They already attended high school meaning that they perform well and possess studying techniques which they could share with the younger students. Being there for the mentees, the regular meetings and their conversations could empower the children. Group activities strengthened their sense of belonging to a community, and such activities also meant joyful gatherings and positive experiences.

We would like to present the preparations, structure, certain steps and morals of the program in 30 minutes. Within this time frame we also welcome questions from the audience.